Obserwuj nas:

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

883 913 121

Masz pytania? Zadzwoń!

Kontakt

Przydatne linki

Jesteśmy po to, aby wspierać i edukować osoby niepełnosprawne z zakresu ich praw i obowiązków.

Wzmacniając samodzielność czynimy

życie łatwiejszym!

WIĘCEJ O PROJEKCIE

Jesteśmy po to, aby wspierać i edukować osoby niepełnosprawne z zakresu ich praw

i obowiązków. Wzmacniając samodzielność czynimy życie łatwiejszym!

Strona powstała jako część projektu #prawoMOCNI realizowanego z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.  

 

Fundacja Kocham Swoje Życie © 2022

 

 

 

 

Znajdź nas również na:

Kontakt

+48 883 913 121

kontakt@kochamswojezycie.pl

13 stycznia 2022

Bezpieczna bankowość, to motto dzisiejszego wyjścia.

 

 

Wracamy z kolejną informacją dotyczącą naszych wyjść terenowych. Tym razem nasza grupa miała przyjemność udać się do banku oraz spróbować swoich sił przy obsłudze bankomatu. Przypomnieliśmy im również kilka ważnych fragmentów ze szkoleń, które dotyczyły zarządzania pieniędzmi, oszczędzaniem oraz zaznaczyliśmy to, czym jest bankowość i jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo własnych środków na koncie. Dzięki temu nasi uczestnicy stali się przede wszystkim bardziej czujni, zwłaszcza podczas dokonywania operacji bankowych, a także poznali procedury swojego banku.

 

Wyjścia terenowe mogliśmy zrealizować dzięki programowi Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, który jest finansowany z Funduszy EOG.

 

 

 

 

Dlaczego wybraliśmy bank?

 

 

Konto w banku to całkiem poważna sprawa, a współcześnie nie wyobrażamy sobie załatwiania niektórych rzeczy, robienia przelewów czy otrzymania wypłaty wynagrodzenia do ręki w inny sposób, jak poprzez przelew na nasze lub czyjeś konto bankowe. Pomyślmy, jaki by istniał chaos, gdyby w wielkiej firmie każdy pracownik dostał pieniądze za pracę do ręki - byłoby to sporym utrudnieniem dla każdego z nas. Dlatego tak ważne jest to, aby nie tylko wiedzieć jak załatwić sprawę banku, ale również jak bezpiecznie wypłacić (bądź wpłacić) tam swoje pieniądze.

 

Co więcej! Nawet gdy mamy karty płatnicze, bankowość internetową, bliki albo aplikacje w telefonie, które wykorzystują technologię NFC, to mimo tego dochodzi do sytuacji, gdy do banku musimy udać się osobiście. Jest to dla nas oczywiste. W przypadku osób niepełnosprawnych znaczna część z nich niekoniecznie będzie korzystać z tych wszystkich udogodnień, więc tym bardziej powinna być biegła w załatwianiu swoich bankowych spraw osobiście.

 

Jeżeli nie możemy wypłacić środków z naszego konta, w pierwszej kolejności zapewne sprawdzimy saldo na naszym koncie, a następnie, gdy nie znajdziemy rozwiązania problemu - wykonamy telefon do banku. Niejednokrotnie osoby niepełnosprawne, które są pełnoprawnymi pracownikami, nie są w stanie nadążać za zmieniającymi się technologiami, dlatego tylko poprzez praktykowanie pewnych zachowań i utrwalanie schematów, w sytuacji napotkania problemu będą wiedzieć jak reagować; gdzie się zadzwonić, napisać lub przyjść, jak rozmawiać, na co zwracać uwagę oraz jak przebiega cały ten proces finansowego świata.

 

 

 

Jak wyglądało szkolenie w terenie?

 

 

W asyście opiekuna udaliśmy się do siedziby banku, aby na własne oczy zapoznać się z instytucją od wewnątrz, humory dopisywały od samego początku, dlatego pozwoliliśmy wykazać się grupie i opowiedzieć własnymi słowami o tym, jakie sprawunki w tego typu miejscu mogą załatwić. Cieszyło nas to niezmiernie, że mogła wywiązać się pomiędzy nami krótka dyskusja, która nie tylko dotyczyła samej bankowości, ale również tego, jak wypada i nie wypada zachowywać się w tego typu miejscach.

 

Na rzecz szkolenia staliśmy się chwilowo klientami banku i dzięki uprzejmości pracowników tej placówki uzyskaliśmy dużo informacji na temat osobistego konta w banku, aplikacji mobilnej, przesyłania pieniędzy, e-urzędu, a nawet specjalnego konta dla najmłodszych, które w czytelny sposób przedstawia to, czym są finanse oraz jak wygląda zarządzanie kontem w bankowości internetowej. Zostaliśmy również poinformowani o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, zwłaszcza dotyczących tego, w jakich sytuacjach powinna nam się zapalić czerwona lampka, bo niestety, ale zdarza się i tak, że oszuści mogą się podszywać pod dany bank, aby wyłudzić nasze dane - co mamy nadzieję, że nasi uczestnicy zapamiętają.

 

 

 

 

Mimo wszystko, nie zapomnieliśmy o istnieniu bankomatów, gdzie krok po kroku omówiliśmy jego specyfikę, zasadę działania, a także pokazaliśmy jak działa on w praktyce oraz jak reagować, gdy zdarzy się sytuacja w której bankomat nie wypłacił nam pieniędzy.

 

Musimy się pochwalić tym, że dwójka naszych uczestników wykazała się nie lada inicjatywą, bo zaproponowali, że sami spróbują skorzystać z bankomatu, sprawdzając swoje nowo nabyte umiejętności. Oczywiście przypomnieliśmy im o zasadach bezpieczeństwa przed tym zadaniem, a cała czynność miała polegać na zaznajomieniu się z menu.

 

 

 

Domyślna treść artykułu.

 

W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz więc tutaj domyślną treść nowego artykułu lub instrukcję dodawania nowego artykułu dla swojego klienta.

 

Z wizytą w banku oraz przy bankomacie

W kilku zdaniach o tym, jak zostać samodzielnym bohaterem

Kim są #prawoMOCNI?

13 stycznia 2022

Z wizytą w banku
i przy bankomacie

Czyli kolejne szkolenia terenowe już za nami!

Obserwuj nas:

WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

883 913 121

Masz pytania? Zadzwoń!

Kontakt

Przydatne linki

WIĘCEJ O PROJEKCIE

Jesteśmy po to, aby wspierać i edukować osoby niepełnosprawne z zakresu ich praw

i obowiązków. Wzmacniając samodzielność czynimy życie łatwiejszym!

Znajdź nas również na:

Kontakt

+48 883 913 121

kontakt@kochamswojezycie.pl